0

Hoe belangrijk is het optimaliseren van je conversie?

Wanneer je kort maar krachtig antwoord wil geven op de vraag “Hoe belangrijk is het optimaliseren van je conversie?” is het antwoord: heel belangrijk. Maar waarom is dit precies zo belangrijk? En welke voordelen levert het op, wanneer je je conversie goed geoptimaliseerd hebt. In dit artikel wordt uitgelegd wat conversie optimalisatie precies inhoudt, wat het belang hiervan is en hoe je dit kunt bereiken.

Wat houdt conversie optimalisatie precies in?

Wanneer je spreekt van conversie optimalisatie, heb je het over het proces van ‘(nieuwe) bezoekers klanten maken’, te verbeteren. Dit is te beïnvloeden op veel verschillende manieren, door kleine aanpassingen, maar ook grote. Daarnaast spelen tekst, indeling, gebruiksvriendelijkheid, kwaliteit, design en nog veel meer hierbij ook een zeer grote rol.

conversie optimalisatie

10 gouden tips om dit te bereiken

1. Zorg dat je de doelgroep aanspreekt door middel van je website en/of webshop of iets dergelijks.

  1. Laat duidelijk zien wat de unieke punten (USP) zijn.
  2. Doseer je content. Wanneer een bezoeker in de eerste instantie alleen maar lappen met tekst ziet, zal dit hem/haar zeker niet aanspreken.
  3. Zorg ervoor dat het design er netjes uitziet, en dat het de doelgroep aanspreekt. Wanneer een webshop of website er rommelig en onduidelijk uitziet, zal de site snel verlaten worden door de bezoeker.
  4. Maak duidelijk wat je propositie is. Dit geldt voornamelijk voor websites.
  5. Zorg ervoor dat je ze met bepaalde acties of iets dergelijks ‘over de streep trekt’.
  6. Een perfecte mimiek is ook niet onbelangrijk
  7. Bouw aan overtuigingskracht. Zorg ervoor dat je website teksten de aandacht trekken, en de bezoekers nieuwsgierig maakt.
  8. Maak de bezoeker duidelijk wat hij of zij moet doen
  9. Richt je op kwalitatieve bezoekers. Het is belangrijk om te weten waar je potentiele bezoeker vandaan komen, zodat je hier op kunt inspelen.

 

artikel1234

Geef een reactie