0

Voetjesanalyse via WhatsApp

 

 

Gigagaaf

Meer dan de helft van de Nederlanders gebruikt WhatsApp, dit blijkt uit een recent onderzoek over bereikbaarheidscijfers van DDMM. Steeds meer bedrijven zetten WhatsApp in als extra kanaal voor hun klantenservice. Zo ook de kinderschoenen webshop Gigagaaf.nl.

“Ongeveer anderhalve maand geleden zijn we gestart met een proefperiode voor de WhatsApp service. Vanaf het eerste moment ontvangen we regelmatig berichten. Het overgrote deel van de vragen die we ontvingen waren gericht op advies voor het vinden van het juiste paar kinderschoenen. Om onze klanten beter van dienst te kunnen zijn gebruiken we WhatsApp nu als een tool om een voetjesanalyse te maken.” Zo vertelt Marjolein van der Steen, eigenaresse van Gigagaaf.nl.

“Een aantal jaar geleden heeft Gigagaaf.nl een speciale voetjesmeter ontwikkeld. Hiermee kunnen ouders vanuit huis gemakkelijk de voeten van hun kinderen opmeten. Als klanten twijfelen tussen bepaalde maten of andere vragen hebben kunnen ze via WhatsApp een foto van het kindervoetje op de voetjesmeter sturen. Zo kunnen onze experts meekijken en een passend maatadvies geven. Daarnaast kunnen we zo snel zien of een voet breed of smal is en zo weer specifieke merken aanbevelen”

Ook na de aankoop van de kinderschoenen wordt WhatsApp regelmatig in gebruik genomen. “Sommige ouders twijfelen na aankoop of de schoen wel juist is. Wanneer zij een filmpje sturen van hun kind lopend op de nieuwe schoenen sturen kunnen we met eigen ogen zien hoe dat gaat en kunnen we aangeven waar de klant op moeten letten om te kunnen voelen of de schoenen goed zitten.”

Wanneer je met je mobiel naar de website van Gigagaaf.nl gaat kun je gemakkelijk de contactgegevens downloaden en deze direct tussen je contacten zetten. Na de vele positieve reacties van klanten heeft Gigagaaf.nl besloten om voorlopig nog door te gaan met deze service.

Gigagaaf

 

 

Gavin

Geef een reactie